Neem contact op via WhatsApp

Een hot hatch als familie auto

2-11-2016

Hot hatches, sportieve compacte auto's met krachtige motoren, waren ooit bedoeld voor liefhebbers van sportauto's, veelal jonge mannen. Ze worden echter steeds vaker de keuze voor autokopers die zich distantiëren van het stereotype ‘boy racer’, volgens gegevens van Ford.

Uit nieuwe Ford-verkoopgegevens blijkt dat de gemiddelde leeftijd van hot hatch-klanten is gestegen van circa 38 jaar in 2010 naar 42 jaar in 2016. Uit Ford-gegevens is ook gebleken dat in 2015 8 procent meer vrouwen voor een hot hatch kozen, ten opzichte van 2010. Ook in Nederland is een stijging te zien van het aantal vrouwen dat koos voor een sportieve Ford. In 2010 lag het percentage vrouwelijke kopers op 9%. In de eerste negen maanden van dit jaar steeg dat naar 14%.

Sheryl Connelly, onderzoekster van wereldwijde consumententrends bij Ford, heeft een trend vastgesteld voor duurzame, multifunctionele producten die aan de wensen van klanten voor een “Swiss Army Life” voldoen. “Bij een Swiss Army Life draait het allemaal om zelfredzaamheid. Als antwoord op de trend worden consumenten steeds sterker aangetrokken tot producten die veelzijdig, aanpasbaar en bruikbaar zijn”, aldus Connelly. “Misschien geldt dit nog meer voor millennials die nieuwe paden bewandelen en zorgvuldig investeren in producten waar ze bij verschillende levensstijlen en in verschillende levensfasen gebruik van kunnen maken”.

Ford's nieuwste hot hatches zijn de Fiesta ST Line en Focus ST Line.

Volledig berichtMeer nieuws

Nieuws

Aanbiedingen

De laatste aanbiedingen

Nieuws

Laatste nieuws