Coronavirus Maatregelen
1-9-2020

Ford test geautomatiseerde valet parkeren

Ford en Bosch onderzoeken geautomatiseerde voertuigtechnologie om parkeren gemakkelijker te maken. Ford testvoertuigen worden gebruikt om te beginnen met het vinden van een infrastructuur gebaseerde oplossing voor geautomatiseerde valetparking. Met behulp van geavanceerde sensoren in de infrastructuur, rijden en parkeren voertuigen zichzelf in de afgesloten garage van Bedrock. Bestuurders profiteren hierdoor van stressvrij parkeren; garagebedrijven profiteren van geautomatiseerde valetparking die de parkeercapaciteit vergroten en services bieden voor geparkeerde voertuigen. Veel mensen vinden het leuk om auto te rijden, totdat het tijd is om te parkeren. Dus waarom laten we dat niet over aan het voertuig

Ford Motor Company, Bedrock en Bosch lanceren daarom een demonstratieproject met connected Ford testvoertuigen die in Bedrocks garage in Detroit autonoom kunnen rijden en parkeren met gebruik van een slimme infrastructuur van Bosch. In de V.S. is dit de eerste infrastructuur gebaseerde geautomatiseerde valetparking, waarbij het voertuig zichzelf in een garage parkeert.


infrastructuur voor automatisch parkeren


Het onderzoek vindt plaats in de wijk Corktown, wat ook de locatie van Ford's nieuwe innovatiedistrict is voor mobiliteit. Deze wijk is gelegen dichtbij het centraal station van Michigan. Het district zal mobiliteitsvernieuwers en -verstoorders van over de hele wereld aantrekken om nieuwe oplossingen te ontwikkelen, testen en lanceren om uitdagingen op het gebied van stedelijk vervoer op te lossen. Zo bereidt Ford zich voor om de mobiliteitstoegang voor iedereen te verbeteren en om voor te bereiden op de steeds meer verbonden en autonome wereld die er komen gaat.


"We zijn voortdurend op zoek naar mogelijkheden om onze toonaangevende reeks Ford Co-Pilot360-rijhulstechnologieën uit te breiden die mensen helpen met meer zelfvertrouwen te rijden, en we zijn van mening dat geautomatiseerde valetparkeringstechnologie veelbelovend is", aldus Ken Washington, Chief Technology Officer bij Ford Motor Company. "Ons werk met Bosch en Bedrock sluit ook aan bij onze visie voor de toekomst, waaronder steeds meer geautomatiseerde voertuigen die zich meer bewust zijn van hun omgeving, terwijl ze minder de computer aan boord nodig hebben. Zo om het ontwerp, de verpakking en de betaalbaarheid te verbeteren."


Het demonstratieproject zal te zien zijn op de begane grond van Bedrock’s Assembly Garage, het eerste residentiële herontwikkelingsproject van de vastgoedontwikkelaar in de wijk Corktown. Het project sluit aan bij Bedrock's visie om grondgebonden en historische ontwikkelingen te combineren met de nieuwste technologie op het gebied van parkeren en mobiliteit - inclusief de huidige installatie van de eerste geautomatiseerde parkeerstalling van het Midwesten, die voertuigen parkeert en ophaalt in de kelder van het Free Press Building met behulp van straat- vlakke laadruimten.


"We streven ernaar om voorop te lopen bij parkeer- en mobiliteitsinitiatieven in Detroit, omdat we het belang erkennen van interconnectiviteit tussen onroerend goed en mobiliteit", aldus Heather Wilberger, Chief Information Officer bij Bedrock. "Naast het drastisch verminderen van parkeertijd, zien we deze oplossing als de eerste stap om geautomatiseerd parkeren naar onze stad te brengen, wat het ultieme gemak biedt voor onze huurders, bezoekers, buurten en bewoners."

Meer nieuws


Geconnecteerde voertuigen en slimme infrastructuur versterken automatisch parkeren

De geconnecteerde Ford-testvoertuigen werken op een sterk geautomatiseerde manier door middel van voertuig-naar-infrastructuur (V2I) -communicatie met de intelligente parkeerinfrastructuur van Bosch. De infrastructuursensoren herkennen en lokaliseren het voertuig om de parkeermanoeuvre te begeleiden, inclusief de mogelijkheid om voetgangers en andere gevaren te vermijden. Als de infrastructuur iets op het pad van het voertuig detecteert, kan het het voertuig onmiddellijk stoppen.


"Voor Bosch brengt geautomatiseerde parkeerservice onze diepgaande ervaring op het gebied van mobiliteit en gebouwtechnologieën samen om een slimme infrastructuuroplossing te bieden die het dagelijks leven verbetert", aldus Mike Mansuetti, president van Bosch in Noord-Amerika. "Deze technologie stelt consumenten in staat om het voordeel van sterk geautomatiseerde technologie te zien terwijl het voertuig een taak afhandelt, zoals parkeren in een garage."


Bij aankomst in de garage verlaat een chauffeur het voertuig in een daarvoor bestemde ruimte en gebruikt hij een smartphone-app om het voertuig automatisch in een parkeermanoeuvre te sturen. Bestuurders zullen de app ook gebruiken om de terugkeer van het voertuig naar het aangewezen ophaalgebied aan te vragen, waardoor de parkeerervaring wordt versneld en de verantwoordelijkheid voor het vinden van het voertuig bij terugkeer in de garage wordt weggenomen.


parkeren met mobiel


Nieuwe mobiliteit vereist samenwerking

Het demonstratieproject bij Assembly Garage brengt een van 's werelds grootste autofabrikanten, Ford, de grootste projectontwikkelaar in de stad Detroit, Bedrock, en' s werelds grootste autoleverancier, Bosch, samen om te laten zien hoe organisaties kunnen samenwerken aan nieuwe mobiliteitsinitiatieven.

Het demonstratieproject zal de drie bedrijven in staat stellen waardevolle inzichten te verwerven met betrekking tot gebruikerservaring, voertuigontwerp, parkeerstructuurontwerp en toepassing om de technologie en de toepassing ervan uit te breiden.


Ford, Bosch en Bedrock werken samen aan mobiliteit

Het is spannend en uitdagend om slimme voertuigen te ontwikkelen in een slimme wereld. Ford, Bosch en Bedrock hebben veel geleerd over hoe auto's communiceren met het infrastructuur van het geautomatiseerde valetparkings-project. We waren in staat om de voertuigen veilig te manoeuvreren in een complexe omgeving met behoud van de hoogste veiligheidsniveau”, aldus Joseph Urhahne, Automated Driving Research & Advanced Engineering, Ford Europa.


Efficiënt gebruik van de ruimte en autodiensten zijn bepalend

Geautomatiseerde parkeeroplossingen zijn waardevol voor garagehouders. Door het efficiënter gebruik van de ruimte in een parkeergarage mogelijk te maken met automatische valetparking, biedt dezelfde hoeveelheid ruimte plaats aan maximaal 20 procent meer voertuigen. Deze oplossing kan worden ingezet via achteraf aangebrachte oplossingen of door het toevoegen van meer ingebouwde infrastructuur bij de bouw van nieuwe garages om een geoptimaliseerd ontwerp mogelijk te maken voor maximale capaciteit.

Naast simpelweg parkeren, kan een voertuig uiteraard ook zelf door de garage rijden voor specifieke diensten zoals opladen of een wasstraat. Tijdens het demonstratieproject zullen Ford, Bedrock en Bosch voertuigpaden demonstreren die laten zien hoe een voertuig zich tussen servicegebieden en uiteindelijk naar een parkeerplaats kan verplaatsen voordat de gebruiker zijn voertuig terugroept om de garage te verlaten.

 Deel dit bericht



Nieuws



Algemene voorwaarden Privacy Beleid Vacatures